Τι μας διδάσκει η Ειφυλλίδα του κ. Χρ. Γιανναρά στην Καθημερινή για την οικονομική κρίση της Χώρας

 

The public opinion is formed by the published opinion (αοδίδεται στον Ουίνστον Τσώρτσιλ)

 

Του Ραφαήλ Μεν. Μαϊόουλου

 

1.        Όχι αό κάοιο αραληρηματικό μανιφέστο ακραίας οργάνωσης αλλά αό την κυριακάτικη στήλη Ειφυλλίδα του κ. Χρ. Γιανναρά στην Καθημερινή, μαθαίνουμε ως:

- Δυνάστης λαών είναι η Τρόικα, τύραννοι καριέρας οι τεχνοκράτες της, ǹειθήνιες ορντινάτσες τους οι ρωθυουργοί και υουργοί οικονομίας κρατών αοτυχημένων ή ανίκανων να κατορθώσουν τη δημοκρατία (τουτέστιν, οι ρωθυουργοί και υουργοί οικονομίας της Ελλάδας, Ιρλανδίας, Πορτογαλίας, σήμερα, και αύριο, ίσως, και της Ισανίας και Ιταλίας!) και υόδουλοι οι Έλληνες στα ανεξέλεγκτα λοκάμια αδίστακτων θεσμών διεθνούς κερδοσκοίας ου αφήνει ίσω του ψυχορραγώντας ο καιταλισμός (24.7.11).

- Δάνειο χρήμα, αγορασμένο με ξεούλημα κοινωνικών αγαθών, ιστορικών θησαυρισμάτων, ίσως και ατρώας γης  και με  εντεταλμένη εκοίηση της κοινωνικής εριουσίας είναι ο δανεισμός της Ελλάδας αό την Τρόικα (17.7.11).

- Αναντίρρητη συμμόρφωση με τα κελεύσματα των τοκογλύφων και ραγιάδικη αραίτηση αοτελούν οι λίστες με τις υογραφές των Թροοδευτικών διανοουμένων, ου εμφανίζονται, κάθε τρεις και λίγο, για να ααιτήσουν την ολοκληρωτική υοταγή όλου του ολιτικού κόσμου στους εκβιασμούς των δανειστών μας (10.7.11).

- η ελλαδική κοινωνία ζει, για ρώτη φορά μετά τη γερμανική κατοχή, τον τρόμο και τον ανικό να βλέει να καταρρέουν ή να αχρηστεύονται οι δομές ου τη συγκροτούν (8.5.11) (ροφανώς, οι δομές ου συγκροτούν την αιδεία, υγεία, δημόσια διοίκηση, φορολογικό σύστημα, διοίκηση δημόσιων έργων του κράτους εκείνου ου η Ειφυλλίδα συνηθίζει να αοκαλεί Ελλαδιστάν!).

- H Eλλάδα έχει βάλει υοθήκη για τον δανεισμό της την ίδια την εδαφική της ακεραιότητα – αραχώρησε στους δανειστές της το δικαίωμα να κατασχέσουν τη γη της, τα μνημεία του άλλοτε ολιτισμού της, τις ηγές ενέργειας, τις ειχειρήσεις κοινής ωφέλειας (το νερό ου ίνουμε, το φως και τη θέρμανση), αν καθυστερήσουμε την αοληρωμή του χρέους μας (17.4.11).

 

2.        Στην Ειφυλλίδα βλέουμε να ροσδιορίζεται και το φάρμακο για τη σωτηρία μας: η ελληνική ρόταση νοήματος της ύαρξης και της συνύαρξης, η ετερότητα του ολιτισμού των Eλλήνων (ου, όμως, θα κριθεί στην ράξη αν έχει τον δυναμισμό και τη γονιμότητα ενεργητικής μετοχής στο ιστορικό γίγνεσθαι σήμερα, οότε, αν ναι, ο Eλληνισμός θα καρίσει και άλι ολιτισμό με ανανθρώινη εμβέλεια, αν όχι, θα εξαφανισθούμε αθόρυβα στα αόνερα του ευρωαϊκού κεκτημένου μας: της καταναλωτικής αοχαυνωτικής μονοτροίας. Tο εθνικό κράτος θα ειβίωνε μόνο υηρετώντας την οικουμενική ελληνικότητα (5.6.11).

 

3.      Βλέουμε ακόμη να υοδεικνύονται, για ανάκαμψη αό την οικονομική καταστροφή της χώρας, ροτάσεις του κ. Στεφ. Μάνου, αμέσως να αναιρούνται με ακαταλαβίστικη συλλογιστική και, μετά αό ένα μήνα, να εαναφέρονται, αυτή τη φορά ως αντίδοτο του Μνημονίου:

Oι ροτάσεις του κ. Mάνου, στο άρθρο του H οδός Eυημερίας (Κ 8.5.11), αό τα δείγματα ολύ συγκεκριμένων και ρεαλιστικών ροτάσεων (), είναι καίριες, ορθολογικές, ικανές να ξαναζωντανέψουν το διαλυμένο, αοσυντεθειμένο κράτος.

Όμως, δεν τελεσφορούν, διότι κάθε εκδοχή χρησιμότητας τη μάχεται κάοιο αντίαλο συμφέρον, ενώ μόνο στόχοι ου ξεερνάνε τη χρησιμότητα (στόχοι οιοτικών κατακτήσεων, στόχοι καλλιέργειας, χαράς της ζωής) μορούν να τιθασεύσουν τα συμφέροντα (22.5.11).

Παρ όλα αυτά (αρότι δεν τελεσφορούν, διότι και αρότι μορεί να είναι λαθεμένες, άστοχες, υερβολικές, αντικοινωνικές), Αυτή την ώρα, δημόσια, τρίτη ρακτική δεν εμφανίζεται: ΄H σκλάβοι στις συνέειες της εικοσάχρονης αφροσύνης μας, είλωτες του Mνημονίου, ή οι ροτάσεις Mάνου (26.6.11) (Η Ειφυλλίδα δεν κάνει τον κόο να μας εξηγήσει σε τι διαφέρουν οι ҹροτάσεις Μάνου αό την ειλωτεία του Μημονίου και τα κελεύσματα των τοκογλύφων!).

 

4. Η Ειφυλλίδα του κ. Χρ. Γιανναρά δείχνει να βρίσκεται σε σύγχυση και αυτή τη σύγχυση την μεταφέρει στους αναγνώστες της, συμβάλλοντας έτσι, μαζί με άλλους διαμορφωτές της κοινής γνώμης, στον αοροσανατολισμό ενός λαού ου με αγωνία ψάχνει να βρει τον δρόμο του αυτές τις δύσκολες μέρες