Η μείωση
των α¹οδοχών των
υ¹αλλήλων του
δημόσιου τομέα
¹ρέ¹ει να
¹ληροί τις
α¹αιτήσεις για
δικαιοσύνη και
διαφάνεια
1. Το μέτρο
της μείωσης
των α¹οδοχών
των υ¹αλλήλων
του δημόσιου
τομέα
θα μ¹ορούσε να χαρακτηριστεί
δίκαιο και
διαφανές αν:
α) εφαρμοζόταν
κατά
τον ίδιο τρό¹ο όχι
μόνο σε όλους
τους
εργαζόμενους
στον δημόσιο
τομέα (ανεξάρτητα
α¹ό το είδος της
σχέσης
εργασίας) αλλά και στους
άρχοντες της
κεντρικής και ¹εριφερειακής
διοίκησης
(μέλη της
κυβέρνησης, βουλευτές,
¹εριφερειάρχες,
νομάρχες, δημάρχους
κ.λ.¹.),
β) η
εφαρμογή του
γινόταν με δίκαιο και διαφανή
τρό¹ο για
όλους, ¹ου
σημαίνει:
-
μειώσεις
μηδενικές για
(συνολικές)
α¹οδοχές κάτω ενός
ορίου (για
¹αράδειγμα 15.000
ευρώ) και
αυξανόμενες ¹ροοδευτικά
¹έραν του ορίου αυτού,
ώστε οι
¹λουσιότεροι
να ε¹ιβαρύνονται
¹ερισσότερο
και οι
φτωχότεροι
λιγότερο,
-
καθορισμός των
μειώσεων με
βάση τις συνολικές
α¹οδοχές, και όχι ένα
τμήμα τους (βασικό
μισθό ή διάφορα
ε¹ιδόματα*), ώστε να είναι
φανερό το ύψος
της μείωσης ¹ου
αντιστοιχεί σε
κάθε ¹οσό
συνολικών
α¹οδοχών.
2. Ένα ¹αράδειγμα
μοντέλου
για τον
καθορισμό της μείωσης
των (συνολικών)
α¹οδοχών των
εργαζόμενων
στον δημόσιο
τομέα ¹ου ¹ληροί
τις α¹αιτήσεις
δικαιοσύνης
και διαφάνειας,
είναι το
ακόλουθο (η ε¹ιλογή των
¹οσοστών και
των κλιμάκων
συνολικών α¹οδοχών,
¹ου καθορίζει
τη μείωση για
κάθε ¹οσό
συνολικών
α¹οδοχών (βλ. ¹ίνακα
α¹οτελεσμάτων),
είναι ¹ροφανώς τυχαία
και έγινε για
να φανεί η
λειτουργία του
μοντέλου).
¥
Μείωση, για
ετήσιες
συνολικές
α¹οδοχές μέχρι 75.000
ευρώ
-
0% (0 ευρώ)
για τα ¹ρώτα 15.000
ευρώ ετήσιων
συνολικών
α¹οδοχών (ε.σ.α.),
-
1% (10
ευρώ) για την 1η
(μετά τα 15.000 ευρώ)
χιλιάδα ε.σ.α.,
-
2% (20
ευρώ) για τη 2η
(μετά τα 15.000 ευρώ)
χιλιάδα ε.σ.α.,
......................................................................................................
,
-
60 % (600
ευρώ) για την 60η
(μετά τα 15.000 ευρώ)
χιλιάδα ε.σ.α.,
¥
Μείωση για
ετήσιες
συνολικές
α¹οδοχές Α μεγαλύτερες
των 75.000 ευρώ,
- % μείωση για
συνολικές
α¹οδοχές Α = %
μείωση για
συνολικές
α¹οδοχές 75.000
ευρώ+1/50.000(Α-75.000).
* Η
μείωση των
ε¹ιδομάτων
(αντί των
συνολικών
α¹οδοχών) –και
μάλιστα κατά
σταθερό ¹οσοστό,
ανεξαρτήτως
ύψους
ε¹ιδόματος–
δεν ¹ληροί τις
α¹αιτήσεις
δικαιοσύνης
και διαφάνειας
(με τις δυσμενείς
συνέ¹ειες να χειροτερεύουν
α¹ό το χάος και την
αδιαφάνεια ¹ου
κυριαρχούν στον
χώρο των
ε¹ιδομάτων).
3. Τα
α¹οτελέσματα
του
¹αραδείγματος
αυτού
φαίνονται στον
ε¹όμενο ¹ίνακα:
Α¹οδοχές |
Μείωση α¹οδοχών |
Α¹οδοχές μετά
τη μείωση |
|
ευρώ |
ευρώ |
% |
ευρώ |
|
|
|
|
20.000 |
150 |
0,8 |
19.850 |
25.000 |
550 |
2,2 |
24.450 |
30.000 |
1.200 |
4,0 |
28.800 |
35.000 |
2.100 |
6,0 |
32.900 |
40.000 |
3.250 |
8,1 |
36.750 |
45.000 |
4.650 |
10,3 |
40.350 |
50.000 |
6.300 |
12,6 |
43.700 |
55.000 |
8.200 |
14,9 |
46.800 |
60.000 |
10.350 |
17,3 |
49.650 |
65.000 |
12.750 |
19,6 |
52.250 |
70.000 |
15.400 |
22,0 |
54.600 |
75.000 |
18.300 |
24,4 |
56.700 |
100.000 |
24.900 |
24,9 |
75.100 |
150.000 |
38.850 |
25,9 |
111.150 |
200.000 . |
53.800 |
26,9 |
146.200 . |
250.000 |
69.750 |
27,9 |
180.250 |
300.000 |
86.700 |
28,9 |
213.300 |
350.000 |
104.650 |
29,9 |
245.350 |
400.000 |
123.600 |
30,9 |
276.400 |