Η κοινωνία μ¹ροστά στο κλέισιμο των σχολείων

 (Ε¹ιστολή του Αλβέρτου Μαϊση, μηχανολόγου-ηλεκτρολόγου μηχανικού, ¹ρώην Διευθυντή ΔΕΗ, ¹ου στάλθηκε στην ÇΚαθημερινήÈ στις 5.10.11)

 

Αφορμή για την ε¹ιστολή αυτή μου έδωσε το άρθρο του Παντελή Καψή στο ΒΗΜΑ της 4-10-2011, ό¹ου ο αρθρογράφος εξήρε τη δράση του λυκειάρχη Ερυθραίας, ο ο¹οίος άνοιξε το σχολείο ¹ου είχε ÇκαταληφθείÈ α¹ό μικρή ομάδα νεαρών. Αξίζουν ¹ράγματι συγχαρητήρια στο λειτουργό αυτό, συγχρόνως όμως αναδεικνύει σοβαρά ¹ροβλήματα στη λειτουργία της κοινωνίας.  

Αφήνω κατά μέρος το Υ¹ουργείο ¹ου έχει στη ¹λάτη του αρκετές  Ç¹ατάτεςÈ. Πέρυσι καραργήθηκε η βάση του 10 ε¹ειδή εί¹αν ήταν α¹οσ¹ασματικό μέτρο. Φέτος κατάφεραν να εισαχθούν σε δύσκολες σχολές μαθητές με μέση βαθμολογία 4 και μικρότερη. Και φυσικά έχουμε το μ¹άχαλο της εκτύ¹ωσης των βιβλίων. Παρά το γεγονός ότι έφεραν και ψήφισαν ένα σωστό νομοσχέδιο, σύσσωμη η ¹ολιτική ηγεσία έ¹ρε¹ε να ¹αραιτηθεί σε ένδειξη ¹ολιτικής ευαισθησίας.

Τι κάνει όμως η κοινωνία μ¹ροστά στο φαινόμενο νεαροί να κλείνουν τα σχολεία; Το κάνουν διαμαρτυρόμενοι, μεταξύ άλλων, για την έλλειψη βιβλίων. Πόσες αλήθεια οικογένειες αδυνατούν να αγοράσουν τα βιβλία των ¹αιδιών τους ή να ¹ληρώσουν για τις φωτοτυ¹ίες των ¹ρώτων κεφαλαίων; Πόσοι μαθητές αδυνατούν να βρουν βιβλία α¹ό μεγαλύτερους ή να διαβάσουν α¹ό DVD; Να μη ξεχνάμε ότι σε άλλες ε¹οχές με μεγάλη φτώχια ¹ου τα βιβλία δεν διανέμονταν δωρεάν, μιλάω για μετά τον ¹όλεμο, οι γονείς εξασφάλιζαν βιβλία για τα ¹αιδιά τους.

Υ¹άρχουν σίγουρα και άλλα ¹ροβλήματα έλλειψης διδασκόντων, έλλειψης ¹ιστώσεων, κ.λ.¹.

Ολα αυτά είναι αστείο και καταστροφικό να αντιμετω¹ίζονται με κλείσιμο των σχολείων. Το διδακτικό ¹ροσω¹ικό ¹ώς αντιδρά;  Θα ¹εριμέναμε γονείς και διδακτικό ¹ροσω¹ικό νÕανοίξουν το σχολείο, να ε¹ιβάλουν τη λειτουργία του, να ¹άρουν τη κατάσταση στα χέρια τους. Δεν αντιλαμβάνονται ότι ¹ριονίζουν το κλαρί ¹ου κάθονται;

Δεν μ¹ορώ να ¹ιστέψω ότι έχουμε φτάσει σε τέτοια κοινωνική κατά¹τωση ώστε είτε να συμφωνούμε με την ενέργεια των νεαρών είτε να δεχόμαστε όλα αυτά χωρίς αντίδραση. Οι υγιείς δυνάμεις της κοινωνίας μ¹ορούν και ¹ρέ¹ει να ανατρέψουν τη κατάσταση ¹ου οδηγεί στο σκοταδισμό. Ας ακολουθήσουν το ¹αράδειγμα του λυκειάρχη της Ερυθραίας. Τα ΜΜΕ ας ασχοληθούν λίγο με τις υγιείς δυνάμεις της κοινωνίας, ας ¹ροβάλουν τις θετικές ¹λευρές των γεγονόντων, θα ¹ροσφέρουν σημαντικό έργο.