Η
κοινωνία μ¹ροστά
στο κλέισιμο των
σχολείων
(Ε¹ιστολή
του Αλβέρτου
Μαϊση, μηχανολόγου-ηλεκτρολόγου
μηχανικού, ¹ρώην
Διευθυντή ΔΕΗ, ¹ου
στάλθηκε στην ÇΚαθημερινήÈ
στις 5.10.11)
Αφορμή
για την ε¹ιστολή
αυτή μου έδωσε το
άρθρο του Παντελή
Καψή στο ΒΗΜΑ της
4-10-2011, ό¹ου ο αρθρογράφος
εξήρε τη δράση του
λυκειάρχη Ερυθραίας,
ο ο¹οίος άνοιξε το
σχολείο ¹ου είχε
ÇκαταληφθείÈ α¹ό μικρή
ομάδα νεαρών. Αξίζουν
¹ράγματι συγχαρητήρια
στο λειτουργό αυτό,
συγχρόνως όμως
αναδεικνύει σοβαρά
¹ροβλήματα στη λειτουργία
της κοινωνίας.
Αφήνω
κατά μέρος το Υ¹ουργείο
¹ου έχει στη ¹λάτη
του αρκετές ǹατάτεςÈ.
Πέρυσι καραργήθηκε
η βάση του 10 ε¹ειδή
εί¹αν ήταν α¹οσ¹ασματικό
μέτρο. Φέτος κατάφεραν
να εισαχθούν σε
δύσκολες σχολές
μαθητές με μέση
βαθμολογία 4 και
μικρότερη. Και φυσικά
έχουμε το μ¹άχαλο
της εκτύ¹ωσης των
βιβλίων. Παρά το
γεγονός ότι έφεραν
και ψήφισαν ένα
σωστό νομοσχέδιο,
σύσσωμη η ¹ολιτική
ηγεσία έ¹ρε¹ε να ¹αραιτηθεί
σε ένδειξη ¹ολιτικής
ευαισθησίας.
Τι
κάνει όμως η κοινωνία
μ¹ροστά στο φαινόμενο
νεαροί να κλείνουν
τα σχολεία; Το κάνουν
διαμαρτυρόμενοι,
μεταξύ άλλων, για
την έλλειψη βιβλίων.
Πόσες αλήθεια οικογένειες
αδυνατούν να αγοράσουν
τα βιβλία των ¹αιδιών
τους ή να ¹ληρώσουν
για τις φωτοτυ¹ίες
των ¹ρώτων κεφαλαίων;
Πόσοι μαθητές αδυνατούν
να βρουν βιβλία
α¹ό μεγαλύτερους
ή να διαβάσουν α¹ό
DVD; Να μη ξεχνάμε
ότι σε άλλες ε¹οχές
με μεγάλη φτώχια
¹ου τα βιβλία δεν
διανέμονταν δωρεάν,
μιλάω για μετά τον
¹όλεμο, οι γονείς
εξασφάλιζαν βιβλία
για τα ¹αιδιά τους.
Υ¹άρχουν
σίγουρα και άλλα
¹ροβλήματα έλλειψης
διδασκόντων, έλλειψης
¹ιστώσεων, κ.λ.¹.
Ολα
αυτά είναι αστείο
και καταστροφικό
να αντιμετω¹ίζονται
με κλείσιμο των
σχολείων. Το διδακτικό
¹ροσω¹ικό ¹ώς αντιδρά; Θα ¹εριμέναμε
γονείς και διδακτικό
¹ροσω¹ικό νÕανοίξουν
το σχολείο, να ε¹ιβάλουν
τη λειτουργία του,
να ¹άρουν τη κατάσταση
στα χέρια τους. Δεν
αντιλαμβάνονται
ότι ¹ριονίζουν το
κλαρί ¹ου κάθονται;
Δεν
μ¹ορώ να ¹ιστέψω ότι
έχουμε φτάσει σε
τέτοια κοινωνική
κατά¹τωση ώστε είτε
να συμφωνούμε με
την ενέργεια των
νεαρών είτε να δεχόμαστε
όλα αυτά χωρίς αντίδραση.
Οι υγιείς δυνάμεις
της κοινωνίας μ¹ορούν
και ¹ρέ¹ει να ανατρέψουν
τη κατάσταση ¹ου
οδηγεί στο σκοταδισμό.
Ας ακολουθήσουν
το ¹αράδειγμα του
λυκειάρχη της Ερυθραίας.
Τα ΜΜΕ ας ασχοληθούν
λίγο με τις υγιείς
δυνάμεις της κοινωνίας,
ας ¹ροβάλουν τις
θετικές ¹λευρές
των γεγονόντων,
θα ¹ροσφέρουν σημαντικό
έργο.